Berani Kahwin 1000 Design

Berani Kahwin adalah DESIGN HOUSE KAD KAHWIN TERBESAR DI MALAYSIA.

Kami ada lebih 1000 design Kad Kahwin Terkini & Moden.

Anda ingin Kahwin dengan budget yang murah!!

Hubungi kami segera kerana menawarkan pakej TERMURAH di pasaran bagi keperluan percetakan perkahwinan anda merangkumi Kad Kahwin, Beg Kertas, Tag Terima Kasih, Air Mineral, Cenderamata, Sticker Kahwin, Photobook, Guestbook dan banyak lagi.

Layari blog atau website kami dan lihat pakej yang ditawarkan serta contoh-contoh produk dari kami.

Hubungi kami di 011-1863 7506 ( Pn Fieza)
Kami terima tempahan dari seluruh Malaysia

FB : Berani Kahwin

Alamat Kami:
No.24, Jalan Suria 7, Bandar Seri Alam, Masai, Johor

Tuesday, July 12, 2016

Tq Tag MURAH GILLER !!!

Limited Offer !

Offer ! Offer ! Offer !

Tq Tag hanya 8 sen sekeping !
Kertas artcard 260gsm !
Tebal & Tahan !

Sesuai utk gift kahwin, goodies, tag kat pakaian dll.
Wassup sekarang dan dapatkan tq tag anda !
011-1863 7506



Sunday, July 10, 2016

Tarikh kahwin dah dekat ?

Tarikh kahwin dah dekat ? Tp blom order kad lagiii ... mak pon dah bisingkan!

Haaaa...ape lg cepat2 laa order.

Terpaksa buat kad kahwin yang TERMURAH, TERCANTIK & TERPANTAS !!!

Lebih 1000 design yg bertemakan Retro, Vintage, Animasi, Love, JDT & Flower. Hanya pilih dr design yg sedia-ada TANPA CAS DESIGN lg !


Design yg mmg Cute, Moden & Fresh dr ladang !! " SELAMAT TINGGAL Kad Kahwin design ala 90-an & SELAMAT DATANG design Moden "

 FREE DESIGN
 FREE ENVELOPE
 FREE CONSULTATION

Pilih je mana-mana deisgn kesukaan anda, dan Whastapp kan Code ke << 011-1863 7506 >> 
===================================
✆ Whatsapp "Kad Kahwin" ke <<011-1863 7506 >>
=================================== 
BERANI KAHWIN Mengucapkan Selamat Pengatin Baru !! 



TIPS UTK MENEMPAH KAD KAHWIN

TIPS UTK MENEMPAH KAD KAHWIN

1. OMPUTEH vs MELAYU
Ketika membuat carian di tempat tuan haji google,sebaiknya guna bahasa Malaysia dan elakkan menggunakan bahasa Omputeh contohnya, type KAD KAHWIN dan BUKAN NYA WEDDING CARD kerana bila anda membuat carian dgn bhs.omputeh,maka gambar kad yang keluar adalah stail omputeh dan rata ratanya kad omputeh harganya MESTI MAHAL !
Guna shj bahasa melayu, kerana gambaq kad yang keluaq nanti buleh lah standard kita orang melayu..walaupon tak elegan macam kad omputeh,sekurang kurang logic dgn poket.

2. BAJET POKET SENDIRI
Sebaiknya, buat bajet utk kad kahwin tu...katalah kita bajet RM200,so masa buat carian dekat rumah tuan haji google tu tulih lagu ni KAD KAHWIN HARGA RM200 atau KAD KAHWIN BAJET atau KAD KAHWIN MURAH. atau mana mana ayat melayu.yang sesuai.so masa tu nnti hanpa akan nampak gambaq kad yang mana ngam.
Mesti tau bajet poket sendiri...tak mau la pakat tak tau tak tau..sendiri punya poket kan.. ketepikan bajet tu utk memudahkan hanpa buat survey.

3. TEMA WARNA PILIHAN
Ni pon selalu ada kekeliruan... katalah tema majlis hanpa warna merah,maka kad pon nak merah...tak semestinya,hanpa buleh tukaq ikut.apa yang hanpa suka...
Lg pon zaman skrn ni bkn mcm dulu2...
Semuanya sedondon....poning nanti.

4.MAK VS PENGANTIN
Part ni kalau buleh bincang elok elok dgn mak hanpa...pasai apa....CIK BERANI KAHWIN dah prnah jumpa mak anak bertekak pasai warna kat kedai ! Mintak mak mak bagi lah ruang utk anak anak hanpa pilih apa yang depa mau.Maybe masa mak mak kawin dulu takdak laaa design kad yg meletop kababom..tiba turn anak, bagi depa ruang utk memilih pasai depa yang nak menikah! Kannnn...
Nak tempah kad kahwin URGENT ???
Nak tempah kad kahwin CANTIK ???
Nak tempah kad kahwin DESIGN LATEST ???
Nak tempah kad kahwin MURAH ???
Nak tempah kad kahwin BAJET ???
Hubungi kami segera : 011-1863 7506.
KAMI LAYAN JERRR...


Wednesday, June 29, 2016

KAD KAHWIN DARI BERANI KAHWIN MMG CUN

Tu diaaaa dah keluar kad2 kahwin yg mmg Cantekkkk !!!!

Mmg kami Terpaksa buat kad kahwin yang TERMURAH, TERCANTIK & TERPANTAS !!!

Lebih 1000 design yg bertemakan Retro, Vintage, Animasi, Love, JDT & Flower. Hanya pilih dr design yg sedia-ada TANPA CAS DESIGN lg !

Design yg mmg Cute, Moden & Fresh dr ladang !!

" SELAMAT TINGGAL Kad Kahwin design ala 90-an & SELAMAT DATANG design Moden "

 FREE DESIGN
 FREE ENVELOPE
 FREE CONSULTATION
Pilih je mana-mana deisgn kesukaan anda, dan Whastapp kan Code ke << 011-1863 7506 >>

===================================
✆ Whatsapp "Kad Kahwin" ke <<011-1863 7506 >>
===================================

" BERANI KAHWIN Mengucapkan Selamat Pengatin Baru !! "









TIPS NAK KAHWIN.


"Kau abis berapa ribu kahwin haritu Nan?" Tanya Zul. Dia bertanya dengan wajah penuh minat.
"Banyak juga Zul. Tapi banyaknya mak ayah tolong. Memang sejak dari tahun lepas aku tanya mak ayah aku kalau diorang boleh 'sponsor' sikit kalau aku nak kahwin tahun depan. Diorang okay je." Jawab saya santai.
Zul mengangguk sambil tangannya bermain-main sebatang pen biru.
"Jom gerak pi solat. Kot dapat tido kejap lagi baik." Saya mengajak. Jam menunjukkan pukul 1.05 petang.
Tatkala kami meluncur perlahan menuju ke masjid, Zul bertanya lagi. Kali ini lebih mendalam.
"Macam mana kau simpan duit untuk kawen?"
"Kenapa? Kau plan nak kawen bila?" Sengaja saya menyoal kembali. Ini masanya mengorek rahsia. Hati saya ketawa.
"Kau dah ada orang belum?" Saya menambah soalan.
"Aku belum ada orang lagi. Aku nak ada cukup duit baru aku nak fikir pasal kawen. Baru fikir nak cari orang." Jawab Zul serius. Daun-daun pokok di hadapan masjid di Taman Pertama itu berguguran, berbuai ditiup angin. Perlahan. Lalu jatuh menghiasi kereta Proton Wira tua berwarna hijau muda.
"Aku nak share sikit tips yang aku dapat dari senior aku masa aku belajar dekat Manchester dulu. Tips macam mana nak kahwin awal." Saya mengucapkannya sambil mengukir senyuman.
"Apa dia?" Zul tersengih.
"Silap orang muda-muda ialah kita fikir duit dulu baru fikir kahwin. Sedangkan yang sebetulnya, plan kahwin dulu baru fikir duit." Saya bermain kata-kata.
"Maksudnya?"
"Maksudnya. Carilah orangnya dulu. Lepas dah setuju, plan tunang, plan bila nak kahwin." Nasihat saya sambil berwajah serius.
"Masa aku kat Manchester, senior aku belum grad, tapi dia dah dapat tawaran kerja Gamuda. Bakal isteri dia dah dapat Exxon Mobil." Saya kongsikan padanya cerita sambil ingatan melayang jauh mengenangkan kisah 4 tahun lalu.
"Kata senior aku, rancang dulu bila nak kahwin, nanti Allah akan permudahkan jalan." Ucapan senior saya di Manchester dahulu terngiang-ngiang di cuping telinga saya. Waktu itu saya di tahun 2 universiti.
"Hmmm..." Zul asyik mendengar saya bercerita. Rambutnya yang panjang diusap-usap berulang kali.
"Masa aku kat U** S******, aku pun termenung juga bilalah aku nak cukup duit nak kahwin. Dengan gaji bawah 3K di KL, nasib baik duduk dengan mak ayah. Kalau tak lagi tak dapat menyimpan." Saya menyambung cerita.
"Tapi waktu aku tengah sakit kepala pikir pasal duit, aku bincang juga dengan bakal isteri aku pasal tarikh kahwin. Kejap tahun depan, kejap 2 tahun depan. Asyik berubah. Aku sendiri asyik main aplikasi excel di laptop. Cuba juga buat bajet untuk cukup kahwin tahun depan. Akhirnya, kami nekad, tahun 2016 kami nak kahwin."
"Lepas tu apa jadi?" Tanya Zul pendek.
"Aku dapat offer kerja MRT. Aku berhenti kerja lama aku. Gaji dapatlah lebih sikit kat tempat kerja baru. Alhamdulillah." Suasana sunyi. Hanya bunyi enjin kereta dan aircond yang kedengaran.
"Masa lagi 2 bulan aku nak nikah, aku pening kepala sebab dalam akaun tak cukup lagi duit hantaran. Ikut kira-kira aku, malam 27hb May tu, gaji bulan May masuk baru cukup duit hantaran untuk nikah esok paginya." Saya bercerita penuh drama.
"Fuh. Pastu camna?" Zul menyoal.
"Tengah aku runsing. Bulan April masuk gaji. Aku buka akaun bank aku. Tup tup. Cukup duit untuk buat hantaran. Aku terkejut. Mana datang duit banyak ni?"
"Esoknya dapat notis emel. Semua staff mulai bulan ini dapat elaun untuk kenderaan. Alhamdulilahhhh.... Terus hilang kerisauan aku tak cukup duit nak nikah bulan May." Senyuman terukir di wajah saya. Ia memori yang menambah rasa syukur dan percaya pada rezeki orang yang mahu berumahtangga.
وَأَنكِحُوا الْأَيَامَىٰ مِنكُمْ وَالصَّالِحِينَ مِنْ عِبَادِكُمْ وَإِمَائِكُمْ إِن يَكُونُوا فُقَرَاءَ يُغْنِهِمُ اللَّهُ مِن فَضْلِهِ وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ
Dan kahwinkanlah orang-orang bujang (lelaki dan perempuan) dari kalangan kamu, dan orang-orang yang soleh dari hamba-hamba kamu, lelaki dan perempuan. Jika mereka miskin, Allah akan memberikan kekayaan kepada mereka dari limpah kurniaNya kerana Allah Maha Luas (rahmatNya dan limpah kurniaNya), lagi Maha Mengetahui.
An Nur ayat 32.
Segala puji hanya milik Allah. Alhamdulillah.
Semoga kisah ini menjadi penguat semangat bagi mereka yang sedang berhempas pulas mengumpul duit untuk berkahwin di luar sana.
Tips menguruskan kewangan? Jangan segan hubungi saya untuk nasihat kewangan secara PERCUMA. Saya gembira membantu sahabat dan kenalan saya untuk menguruskan wang dengan lebih baik. Saya seronok untuk berkongsi tips-tips kewangan dengan sesiapa sahaja. Lagi bagus kalau dapat bertukar buah fikir dan tips! 
Sila SHARE kalau anda rasa bermanfaat. Semoga ia menjadi saham pahala buat saya.. Amin.

SANTEKKKK !

Tu diaaaa dah keluar kad2 kahwin yg mmg santekkkk !!!!

Mmg kami Terpaksa buat kad kahwin yang TERMURAH, TERCANTIK & TERPANTAS !!!
Lebih 1000 design yg bertemakan Retro, Vintage, Animasi, Love, JDT & Flower. Hanya pilih dr design yg sedia-ada TANPA CAS DESIGN lg !

Design yg mmg Cute, Moden & Fresh dr ladang !!

" SELAMAT TINGGAL Kad Kahwin design ala 90-an & SELAMAT DATANG design Moden "

 FREE DESIGN
 FREE ENVELOPE
 FREE CONSULTATION

Pilih je mana-mana deisgn kesukaan anda, dan Whastapp kan Code ke << 011-1863 7506 >>
=======================================================================
✆ Whatsapp "Kad Kahwin" ke <<011-1863 7506 >>
=======================================================================
" BERANI KAHWIN Mengucapkan Selamat Pengatin Baru !! "


Wednesday, June 15, 2016

Selamat TINGGAL kad kahwin 90an !


Terpaksa buat kad kahwin yang TERMURAH, TERCANTIK & TERPANTAS !!!

Lebih 1000 design yg bertemakan Retro, Vintage, Animasi, Love, JDT & Flower. Hanya pilih dr design yg sedia-ada TANPA CAS DESIGN lg !

Design yg mmg Cute, Moden & Fresh dr ladang !!

" SELAMAT TINGGAL Kad Kahwin design ala 90-an & SELAMAT DATANG design Moden "

 FREE DESIGN
 FREE ENVELOPE
 FREE CONSULTATION

Pilih je mana-mana deisgn kesukaan anda, dan Whastapp kan Code ke << 011-1863 7506 >>

===================================
✆ Whatsapp "Kad Kahwin" ke <<011-1863 7506 >>
===================================

" BERANI KAHWIN Mengucapkan Selamat Pengatin Baru !! "